Veckans tanke ; Tacksamhet

då var vi här igen..

Är vi, egentligen tacksamma? Är vi tacksamma för det vi har? Jag är inte det, eller jo, jag är tacksam. Men oftast inser jag vad jag haft försen det är försent. Är ni likadana? Säg mig, varför ska alltid vi människor, vara så otacksamma för det vi har. Oftast är det så att det man själv har, har inte en annan , och det en annan har har man inte själv. Avundsjuka kan det gå över till men låt oss inte byta ämne , Tacksamhet. Vart finns den?

Jag är väldigt tacksam över att jag fått så fina, starka, egna vänner som stöttar mig igenom allt jag gör och som jag kan skratta och gråta med, som alltid finns där. Alla är olika, bra på sina egna sätt, men de är mina vänner. Men jag har också förlorat vänner, vänner som har betytt väldigt mycket. Vänner som sitter kvar som en nål i hjärtat, som aldrig försvinner. Den där starka känslan av att något fattas. Var jag någonsin tillräckligt tacksam? Eller kom det senare? För nu kan jag tänka tillbaka, hur roligt vi hade det, hur allt var så bra, hur den personen var så bra, men just i det tillfället, kunde jag inte tänka så, jag förstod aldrig, vad jag egentligen hade.
Och så är det med allt. Pojkvänner,husdjur, släktingar, vänner, u name it !
Jag är aldrig tillräckligt tacksam.

Och hur många gånger jag än säger till mig själv, nästa gammelfarmor ska jag ta hand om så mycket så att hon tröttnar på mig, för en dag försvinner hon! Men så ; jag kommer aldrig få en till gammelfarmor, det vet ju varenda en.
Så låt mig tänka, kanske måste man ge sig själv den där tanken i allt man har innan man spelar vidare, tänka en gång till, och ta vara på det man har. För när man en gång förlorat det, borde man kunna se tillbaka på det och känna, ; här har jag gjort allt jag kunnat , och det var värt det.

Kommentarer
Postat av: Alice F

Asså bästa kompis. Du skriver ju så otroligt fint och hur bra som helst. Du är så himla duktig Kajsa och det hoppas jag att du vet. Lita på dig själv, du är grym!

2011-07-24 @ 21:11:37
Postat av: Du vet veeeeem!

du är klar Kajsa! slå ett pling!

2011-07-27 @ 11:26:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0