Urklipp från något jag sitter och skriver på. För er som orkar alltså.

Egentligen borde jag gråta. Så gör de ju alltid i filmer. Jag har redan försökt att tvinga fram några tårar och ätit glass direkt ur paketet. Det kom inga tårar och glassen visade sig att ha utgångsdatum 07. Fan! Är det något fel på mig? Är det inte helt uppenbart att man gråter när man innerst inne är så ledsen att man skulle kunna gräva ner sig någonstans och dö.
Mamma ringde till skolan och sjukanmälde mig och jag har legat i ca fyra timmar och kollat upp i taket, räknat alla brädor (51 stycken om man ska vara exakt) och han har fortfarande inte ringt. Han måste ångra sig, det är klart han ångrar sig. Hittills har mer än vad jag kan räkna hört samma meningar ”det går över, du är värd någon så mycket bättre”, ”han är en idiot”, ”han kommer ringa upp och säga förlåt, vänta bara”, någon av dem måste ju stämma.
Jag har lyssnat på Bon Ivers alla låtar tjugo gånger vardera och fortsatt tvinga mig själv att gråta till de hjärtskärande texterna. Ringer han inte snart?
Telefonen ringer. Snälla gode gud, låt det vara han som ringer. Ber jag, innan jag sätter fötterna mot köket.
- Hej det är Isabelle.
- Gumman jag förstår precis hur du känner! Killar är skit, så är det bara!
Det är Jessica. Fina Jessica. Min allra bästa vän sedan förskolan, min trogna hästtokiga bästa vän som alltid ringer när det alltid behövs.
- För det första är han inte en skit. För det andra så är jag inte intresserad av att höra det där, han kommer ringa tillbaka, visst kommer han?
- Jag älskar dig Bella, men låt dig inte utsätta dig för att sitta och vänta på han. Hennes röst är stark, och går rakt igenom mig. Vadå inte vänta på honom? Det är väll sånt alla gör när man blivit dumpade. Väntar på återvändo, hoppas.
- Jag tänker vänta, hur länge det än krävs.
Sedan lägger jag på. Jag vet att hon inte tar illa upp. Men borde jag göra det? Tankarna snurrar runt, han kommer ringa. Han måste ringa. Annars tar jag död på mig själv.



Kommentarer
Postat av: rebecca

riktigt bra!

2011-11-04 @ 16:00:34
URL: http://bekki.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0