//Q&A//

Anna Ellström om Veckans tanke : Kärlek:
Kajsa, du är otrooligt bra på att skriva fina texter! Fortsätt med det, kramar.
Svar: Gullen, tack så jävla mycket! kramisar på dig!


emma om H&M//Årsredovisning//Insperation:
Vad menad med att du har aktier? Kännar du pengar på det och vad har du för aktier förutom hm? Kram! :)
Svar: Ja jag har aktier, alltså jag äger en liten del av H&M. Jag har köpt upp aktier hos dom för ca 11 000, det blir ca 50 aktier. En gång om året får jag pengar av dom som kallas utdelning, men det är inte särskilt mycket pengar. Det man tjänar på när man har aktier är ju när man säljer dom, tex om jag köpte mina aktier kring 100 kr styck, och så går företeget bra och går upp till att aktierna kostar 200 kr styck, om jag då säljer mina aktier har jag ju då tjänat 100 kr :) Svårt att förklara, men själva H&M ger mig inga pengar så om du fattar. Jag har bara aktier i H&M men har lite pengar kvar som jag ska försöka sattsa på något annat företag! :) Kramis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0