" We are teenagers, we fuck up"

" We are teenagers, we fuck up"                            " Im just a teenage dirtbag, baby"

Det är som skrivet i sten, det är så jävla sant. Alla vuxna säger "ta vara på din barndom och ungdom", och det är precis det jag ska göra. Det är svårt att vara tonåring, vi "fuckar" upp saker ibland, vi gråter tills vi spyr, vi dricker tills vi spyr, vi testar allt och alla, vi tänjer gränser, vi låser in oss på toaletter för att vara ifred, vi klottrar " i was here" vart vi än går (både i fysiskt och psykiskt). Vi fuckar up. 
Men är det inte det man ska göra? Ska man inte leva allting fullt ut, testa allting, kanske inte allting men det mesta. Medans man kan? Man ska väll ändå lära sig alla sina läxor? 
Jag tror inte att någon här i världen kommit och fått godkänt på sina läxor i skolan om man inte pluggat innan. 
och så ser jag på ungdomen med, om man inte pluggat/testat saker, så kan man ju aldrig få godkänt hur det är. 

Jag sitter hellre med mina framtida barn eller tonåringar när jag är äldre, och berättar alla sjuka och roliga saker jag gjort när jag var i deras ålder, än att sitta och inte berätta någonting alls.

Än så länge har mitt 2012 börjat jävligt bra, och jag känner på mig hur det här året är som gjort för att leva.

Någon vacker själ som håller med mig, eller är jag helt ute och cyklar?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0