//Äntligen stor//

Äntligen har jag blivit stor. 

För fyfan vad stor jag blivit. Inte stor i storleken eller i åldern, utan i hela själen. Jag går ur 9an idag med rak rygg och stolthet i hela jävla kroppen. Är så stolt över vad jag åstadkommit, över mig själv, över all nervositet jag faktiskt idag bara lagt åt sidan. All press som bara sjunkit som en sten i ett hav, och all jävla stolthet åt vem jag är idag. Kommer ihåg alla dagar i grundskolan som om det vore igår. Hur jag gick med världens underbaraste klass i 7 år men sedan fuckade massa lärare och skit upp exakt allting och jag behövde en förändring. Skrev in mig på paraddisskolan, höjde nästintill hälften av mina betyg, fick den där förändringen som jag behövde, lärde mig dubbelt så mycket, hade dubbelt så mycket press på mig själv men jag är så jävla glad att jag hade det för äntligen, äntligen fick jag de där jävla betygen och klarade nationella proven och är så sjukt stolt över mig själv för det. 
Har haft så galet roligt under alla år också, sedan förskolan har jag skrattat nästan varje dag. Har haft så underbara kompisar vid min sida exakt hela tiden. Har gått igenom så många depressioner och lyckliga stunder. Har försvunnit ner i gropar och tagit mig upp igen. Startat om på nytt och levt livet 100 %.
Nu låter det som om jag ska dö.
Fast ändå; så gör jag faktiskt det.

Jag dör lite innombords när jag tänker på att idag börjar allting om på nytt. En ny skola, nya elever, nya vänner, nya lärare, nya minnen ska uppfyllas, nya drömmar likaså, nya depressioner kommer ske, kommer säkerligen uppleva lycka tusen gånger till, och framförallt, växa lite lite till i mig själv. 
Och om ynka 3 år står jag och fucking tagit studenten. 
Om 9 år i grundskolan gick så sjukt fort, så tro fan mig att 3 år gör det med.

Lägger handen på hjärtat och tackar till exakt ALLA som varit med på min resa enda hit. 
Alla ni som varit med och gjort mig till den personen jag är idag.
Man kan göra exakt precis allting man vill, och det viktigaste jag lärt mig på den här långa färden är ; 
bara man följer hjärtat så blir allting bra.
För det har jag gjort hela tiden, och nu står jag här stark och stor i hela själen.
ÄNTLIGEN STOR!


Kommentarer
Postat av: clara olson!!!!

SÅ HIMLA GLAD ATT JAG HAR HAFT DIG DOM SENASTE ÅREN FÖR DU ÄR BÄST I HELA VÄRLDEN!! Vi klarade allt precis som vi sa att vi skulle göra!

2012-06-14 @ 12:34:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0