//Q&A//

Anonym om //Dreaming is believing//:
Tycker du man kan ha en klänning som är svart på skolavslutningen?
Svar: Absolut! Kan man ha svart på bröllop kan man självklart ha det på skolavslutning, jag tycker det är jätte snyggt med svarta klänningar, skulle kunna ha det på varenda tillfälle :)

Anonym om re:stacks:
Äter du p-piller? Isf, kan du inte berätta om de, biverkningar och så? Funderar på att börja
Svar: Jag har precis börjat med det och kan säga att jag inte känner av några biverkningar än! Det är olika från person till person hur man känner av sådant där. Gå till din ungdomsmottagning och prata om det och ställ alla frågor du undrar, dom hjälper till med allt och dom skriver bara ut p-piller som preventivmedel så du bör gå till läkare om du ska ha det till annat. 
Jag har några som heter Neovletta och de är dom p-pillerna man oftast börjar med när man börjar, sedan får man tillsammans med UM testa sig fram beroende vilka man tycker fungerar bäst. Mina fungerar så att jag kan själv bestämma när jag vill ha min mens och sånt, men ja tkr det är bra att "kika så allt är ok" så jag kommer fortfarande välja att ha mens varje månad. Iaf i början nu. 
Man tar en tablett om dagen på en bestämd tid men med mina har man också 12 timmars "glömsketid" om man skulle råka glömma ta en  tablett just den tiden, eller bara vill ha en sovmorgon eller liknande. Det är ett 99 % säkert preventivmedel så det är väldigt säkert. 
Men ett tips är att berätta för din mamma eller dina föräldrar om det, det är jätteviktigt för om du skulle råka ut för en olycka eller ta några prover på sjukhuset så kommer dom fråga dig om du tar mediciner, då kommer ju dina föräldrar säga nej (om dom inte vet) men p-piller är en medicin så du måste verkligen säga det till sjukhuset för annars kan det blir helt fel med pencilin eller andra mediciner du kanske behöver ta för något. Jätteviktigt!
Stå på dig och gå till Ungdomsmottagningen och prata med dom vad som passar dig bäst! Kondom funkar ju i alla lägen det med :)


Therese om re:stacks:
Hej hur håller du dig i så bra form? underbar blogg och damn girl you're beutiful! :)
Svar: Haha, form och form, jag tränar inte så ofta men fotboll ibland + match, och även idrotten i skolan. Men till hösten ska jag skaffa gymkort så då ska ja försöka komma igång på riktigt! :) tack så mycket!


Lara om //Tips// Lumene- Glow without shine//:
Vart köpte du den & vad kostade den?
Svar; Den kan köpas på Lindex och kostade 76 kronor om jag inte har fel !

Anonym om //Howdy cowboy!//:
var har du fått tag i nitarna? :)
Svar: Köpte dom på Panduro :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0