//Q&A//

läsare: 
Hej Kajsa! Du verkar alltidha sån fin glänsande hy , hur får du det?:)
Svar: Jag vet inte riktigt vad eller hur jag ska svara på den här frågan för jag tar nämligen en primer varje dag för att inte få glansig hud. Men om du menar typ "lyster" så är det kanske för att jag smörjer in ansiktet varje dag och får ansiktet att må bra helt enkelt. En torr hy är en ledsen hy :/ Gör ansiktsmask, skrubba huden lite då och då för att få bort döda hudceller, ät mycket frukt och vitaminer (antioxidanter), var noga med att smörja in huden även om den är fet, all hud ska ha fukt. Sedan så kan du försöka hitta en dagkräm som innehåller lite solskydd, det skyddar även mot avgaser och äckliga saker som finns i luften :) kram

Anonym:
Hallo! Jag har en fråga , jag har börjar gymnasiet och har pojkvän , Och jag kan känna ibland att jag har kommit ifrån alla mina kompisar och att livet Inte var som förut , Jag blir ofta oroad att jag ska förlora alla mina vänner och ska stå ensam kvar med min pojkvän , hela tiden går jag runt och är oroad över detta , jag har börjat på ett gymnasium där inga utav mina vänner går , visst man har ju fått nya vänner , men inga man umgås med än , på fritiden . Kan du också känna så här i bland ? Kram !
Svar: Det är klart det blir svårare och kanske mer sällan att umgås med sina gamla kompisar om man inte träffas varje dag som förut eller har olika plugg och läxor m.m, men jag tycker det är viktigt för dig att ändå försöka hålla kontakten med dina vänner och även försöka hitta nya vänner! Det är det som är grejen med gymnasiet, inte gå i samma spår och släpas i gamla utan hitta nya intressanta spår! Visst kan man ha vägar att gå tillbaka till ibland och äldre vänner kan man ha kvar men man ska självklart hitta nytt också och våga det! Om du oroar dig över att du kmr stå ensam med din pojkvän, så se till att det inte blir så! Du har ju helger du kan träffa dina vänner på, föreslå mysiga kvällar med dom istället för kanske den vanliga rutinerade myskvällen hos pojkvännen. Din pojkvän har nog kompisar han kan umgås med han med. Det är ju lika viktigt för han som för dig att inte bli utan vänner. Försök att inte oroa dig utan hitta lösningar istället. Jag har också känt som du ibland men det är liksom bara att försöka lösa det på ett och annat sätt. Nu går jag dock i samma skola med alla mina närmsta vänner så vi ses ju varje dag men det gör att vi inte ses så mkt på fritiden, finns för och nackdelar med allt helt enkelt. Kram på dig! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0