//Q&A//

Cilla :
Hej Kajsa! 

Jag har missuppfattat det med dina hamstrar och marsvin och allt vad det är...du har skrivit att du hade ett marsvin som dog när du va 12, och för ett tag sen skrev du att ett annat marsvin hade dött! Hur många har du/har haft?:) har du haft några andra djur? 
Btw, sjuuukt bra blogg!!<333
Svar: Hej där! Har haft en massor av marsvin genom åren sedan jag var ca 5 år men nu dog Mini som hon hette, hon var mitt "sista" marsvin som var mitt. Men har också kvar ett nu men det är inte mitt, haha, låter konstigt men mammas jobbar kompis hade också bara ett marsvin kvar när vi hade Mini kvar, och marsvin vill gärna var två och två , så vi hade dom hos varandra båda två varannan månad. Men nu av någon anledning har deras marsvin fått vara hos oss väldigt länge men nu söker hon också en ny "sambo" . Har alltså haft ca 5 marsvin genom åren. Det är liksom en ond cirkel nästan, när den ena dör har den andra blivit ensam och då har vi köpt ett till och så håller det på så.. Kram och fortsätt att läsa! :D

Blyg tjej:
Hej Kajsa! Älskar din blogg och det kommer kanske låta jätte smörigt men jag menar verkligen när jag säger att du är en förebild för mig. Du har lixom fått mig att se vara mer optimistiskt och leva livet! Detta kommer bli en lång komentar men som sagt jag ser upp till dig det är därför jag frågar detta. :) Det är som så att det är en kille jag verkligen börjar tycka om och vi har pratat lite på facebook och i skolan också men jag vet inte hur jag ska göra.. Eller hur jag ska tänka rättare sagt. Du skrev i ett tidigare inlägg att du slängt dig ut och hoppats på att någon fångar dig. Men så kan jag ju inte göra om han inte känner mig eller? Är sjukt förvirrad och lite galen inombords för jag vet verkligen inte hur jag ska tänka. Har aldrig haft någon pojkvän förut så är väldigt ny i det här. Jag är helt enkelt en kär liten 15 åring som inte vet hur jag ska tänka. Om jag har en liten chans vill jag ju inte sumpa den om du förstår vad jag menar. Gosh vad långt detta blev! Kramkram!
Svar: Åh vad glad jag blir, känns så kul att vara en förebild åt någon , eller att du lärt dig något av just lilla jag. Jättemysigt verkligen! Du gillar en kille säger du och är tveksam om han gillar dig eller om det finns något mellan er , tolkar ja det som? Det är svårt att se om man inte testar något. Du kanske till en början borde prata mer med honom i skolan och få en annan kontakt för på facebook och sms och sådant är man inte riktigt samma person och ord man kanske inte riktigt vågar säga i verkligheten kan lätt skrivas ner. Därför tkr jag du ska få en bättre kontakt med honom på riktigt, på så sätt kan både du och han se om det finns något mellan er, om det är värt att satsa på m.m. Förstår att du blir galen på nästan en "obesvarad gåta" men det råd jag kan ge till dig är det jag sagt, att kasta sig ut som du säger kanske inte är riktigt rätt tillfälle än (verkar inte som om ni känner varandra så jättebra än) eller så gör man det och ser efter. Antingen blir det pannkaka, eller så blir det inte alls det. Men det verkar som om du vill ta det försiktigt och vara säker när du väl kastar dig ut, så ta dig ann din crush och lär känna den här mystiske killen bättre helt enkelt! Det kan antingen bli en fin vänskap eller något mycket mer :) Kramis! 

 

Anonym:
Hej en liten fråga för tycker du alltid har så bra svar :) 

Ska sova över med min pojkvän för första gången och aa.. Det är första gången jag sover med en kille. Vem tycker du det är bäst att va hos första gången? Vad sover du i när du sover med din pojkvän (eller vad sov du i i början)? 
Nåt speciellt man ska tänka på/ha med sig eller så?? 
Lite nervös :)
Svar: Åh jag kommer så väl ihåg den första gången jag och tobias sov över. Det var i örebro hos hans syster som vi hälsade på och vi sov på hennes soffa som var väldigt trång så vi fick ligga alldeles stilla och tätt intill varandra och vi båda hade längtat så efter den dagen. Jag kommer ihåg att jag sov i hans t-shirt och trosor, men det var nog mest för att vi var hemma hos hans syster. Det spelar inte så stor roll vad du har på dig, jag tror inte han skulle tycka annorlunda om dig på något sätt om du har trosor eller ett pyamassett liksom. Tänk inte så mycket när du ska sova, för det gjorde jag och jag sov ingenting den natten! haha.. men nu tycker ja det är så mysigt att sova med tobias. Man ligger och pratar som bästavänner och sedan somnar man intill varandra och vaknar upp likadant. Jag tycker det faktiskt är skönast att sova hemma hos honom, speciellt hos hans mamma. Vet inte varför men vi gjorde ofta det ett tag så jag vande mig nästan vid den sängen och platsen m.m , Speciellt under sommarlovet då jag sommarjobbade och tog sällskap till jobbet med hans mamma. 
Tänk inte så mycket, utan pussa han godnatt och be han ligga sked med dig, hur mysigt som helst! 
Kram!

 

 

Louise :
Har en liten fråga, det är så att jag snackar med en kille nu och har gjort det ett bra tag, men problemet är att hans lillasyster går i min paralellklass.. Jag vet inte vad jag ska göraaa. Han är världens snällaste kille och jag vill inte sluta prata med honom för det och samtidigt vet jag inte om jag ska säga något till hans syster? Hjääälp meeej! 

Och förresten, din blogg är såååå grym!!

svar : Det beror nog på hur bra du känner hans lillasyster? Ifall ni inte har någon nära relation spelar det nog ingen större roll och speciellt inte om ni gillar varandra! Du kan ju prata med lillasystern och fråga hur hon tycker om det lite, om hon tycker det är något hon skullestöra sig på. Så får du se utifrån det. Men annars säger ja bara ; kör bara ! Det spelar ingen roll. Tack så mycket! hoppas jag var till någon hjälp! 


Rebecka:
Har du någon piercing?:)
Svar: Förutom i örsnibbarna som man kanske brukar ha så har jag ingen piercing! Har sagt många gånger att jag är sugen på en töjning men det blir så jäkla fult efteråt om man tar bort det (som ett litet rumphål typ). Navelpiercing är ingenting för mig heller tror jag! :)


Anonym : 
Vilken Sportlife tränar du på och vad tycker du om det? För jag vill börja gymma men många säger att Sportlife i stan inte är så bra och det är lång till det andra. Skitbra blogg förresten!! :)
 
Svar: Jag har tränat både i stan och borta på kardanvägen och tycker att båda är bra! I stan är det dock väldigt litet och det går inte ens jämföra mot kardanvägen då det är hur mycket maskiner som helst. Men det är närmare för mig att gå i stan så jag gör oftast det. Tycker det funkar utmärkt! De som folk inte tycker är bra med det i stan är nog just för att det är väldigt litet och inte så många maskiner av varje men om inte en maskin finns ledig tar man ju bara en annan och gör så länge.
Gruppassen är jättebra så om du tkr om sånt är sportlife perfa!
Kramis! 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0