//Q&A//

Hej! 
Har nåra frågor om p-piller för du tar ju det va? 
Skulle vara snällt om du ville svara:) 
Vad för nåra tar du och gick du upp i vikt av de? Gick du till ungdomsmottagningen och pratade med de? tycker du man ska prata med sina föräldrar innan? 
Bra blogg!

Svar: Hejsan! Ja det stämmer, jag tar några som heter Neuvletta 28, och dom fungerar väldigt bra och får nästan inga biverkningar alls av dom. Gick inte upp i vikt och fick inte sämre hy eller något liknande, dom funkar för mig helt enkelt! P-piller är väldigt till och från person vilka som fungerar för vilka m.m, man får testa sig fram vad som passar en bäst. Men Neuvletta 28 äter jag helt enkelt. De heter 28 för att man tar dom i tre veckor och sedan sista fjärde veckan tar man ett par andra piller på kartan som är sockerpiller då man får mens. Vilket jag tycker är bra, så man vet att allt är som det ska! 
Jag ringde till ungdomsmottagningen och bokade in ett möte, sedan gick jag dit och pratade med en tjej om allt möjligt och speciellt om preventivmedel alltså, sedan skrev hon ut recept till mig på Neuvletta och jag gick till apoteket för att hämta ut dom. Sedan berättade jag såklart för mamma. 
Det är viktigt och bra att berätta det för dina föräldrar, för om du tex skulle skada dig eller bli sjuk och måste ha pencilin eller annan medicin, och läkaren frågar dig om du tar någon medicin, så kommer du antagligen säga nej för att dölja p-piller för dina föräldrar, och då får du ett läkemedel som kanske tex stöter bort p-pillernas värkan, det är ju inte alls bra. Det är alltså viktigt att dina föräldrar vet om det så du får rätt saker vid olika tillfällen och så det inte blir några fel! Sedan är det ju alltid bra att berätta saker. Man måste inte såklart men som du läste är det viktigt när det gäller mediciner! Dessutom kan det vara bra att höra med dina föräldrar om det gått någon hjärtsjukdom i släkten m.m för vissa p-piller kan vara farliga om man har det i generna m.m. 
Kram på dig och lycka till! :) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0