//Q&A//

Tilda:

hejsan du! jag har en liten fråga till dig. Jag och min pojkvän har snart varit tillsammans i 5 månader (den 20e fyller vi 5) och jag vill gärna sova över hos honom men mina föräldrar säger nej och är lite tveksamma om det. Jag har just fyllt 16 och tycker jag borde få göra det! Hur fick du dina föräldrar att säga "ja" och det? Kramkramkram!!
Svar: Hej! Grattis till er måste jag börja med! Det tog ett tag innan mina föräldrar gick med på att jag kunde sova hos tobias med, för det första var det för att dom kände att dom inte kände tobias så bra och ja, det är klart föräldrar vill bli kompis med ens pojkvän, dom måste ju kunna lita på honom lika mycket som du behöver. Så jag "botade" detta med att tobias kom hit ofta och få en egen relation med mamma och pappa och vipps så hade dom blivit vänner. Sedan flöt allting bara på. Nu känner dom ju tobias väldigt bra eftersom vi varit tillsammans så länge, men försök liksom få dem förstå och berätta varför ni ska sova över och den största anledningen. Jag vet dock att det kan skilja sig från föräldrar till och från vilka gränser man har men det är alltid något du kan försöka med! Om du inte får sova över just den här gången lovar jag att du får det inom kort, bara du känner lite sympati för dina föräldrar med. Vem vill släppa iväg ens unge till en kille dom knappt vet något om? Det skulle inte jag gjort som förälder iaf! :) Så anlednigen när kanske just att dom inte känner han så bra, så få dom göra det!
Kramis! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0