Måndag

Slutade vid halv 4 och har suttit och pluggat sedan dess, behöver skriva mitt tal jag ska hålla på muntliga nationella i svenska på onsdag, är fan lite nervös. Man ska snacka i 3-6 minuter och jag är en dåre på o snacka länge.. får öva mycket hemma helt enkelt. Förövrigt idag är jag trött, övertrött typ och har svårt och andas så vi måste kolla upp det. När jag kom hem från skolan fick jag panik för fick ingen luft,. riktigt äckligt. 
Men nu får jag fortsätta med plugget, ha en fin dag! ciao

Ska snacka om Framtidens elektronik, kolla på det här klippet, skulle ni vilja ha sånna glasögon eller? 

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej detta är en väldigt personlig fråga men tycker att du är så bra på att formulera dig och skriva texter i din blogg. det är såhär att min kille har gjort slut med mig pga att han inte orkar mer/tappat känslor.. jag vet verkligen inte var jag ska ta vägen, försökt med ALLT för att få honom tillbaka.. det blir nästan så att jag tjatar lixom.. v när jag förklarar hela tiden hur mycket han betyder flör mig osv. vad tycker du är bäst att göra då? för att få han tillbaka lixom.. undrar även om du och din kille vart med om något liknande eller någon sånn svårighet i erat förhållande och sen fixade det? erat förhållande verkar så himla perfekt och bra. tacksam för svar, puss <3

Svar: Hej på dig! Jag vill gärna hjälpa till med problem om det är så , så det var bara kul att du hörde av dig! Jag förstår helt din känsla, det är klart som fan man inte vill släppa taget när man inte känner sig redo för det. Men, det kan vara så att den andra är redo för det. Om den ena tvekar kan man försöka kanske en gång till men din kille verkar ganska säker på sin sak, och ärligt talat tror jag du måste låta han gå. Du kommer inte vilja det, självklart vill man inte låta sin älskade gå, men kanske för hans bästa. Och för ditt eget bästa. Det är ju inget roligt att gå runt och veta att han ändå inte älskar dig lika mycket som du älskar han, eller att ni fortsätter vara tillsammans och ändå alltid veta att han tvekar.. Om han skulle ändra sig, så kommer han till dig. Men för stunden, behöver du låta honom gå. Det hjälper inte att tjata sig till kärlek, för kärlek är så stort och mjukt och man måste liksom sjunka in i det för o känna det, och din pojkvän verkar glida ur det och då måste man låta det gå för att han och du ska kunna känna kärlek igen. Kanske med varandra en gång till, eller med någon annan. Du klarar det, jag är säker på att du är stark och hur man än säger att det inte går så GÅR DET, det lovar jag dig. Kunde jag så kan du. och se, idag står jag med världens finaste pojkvän och bara är glad att jag var så stark som jag var då jag också blev dumpad.

Självklart har jag och tobias haft svåra stunder, det blir så. Ibland väldigt väldigt svåra stunder, ingenting är perfekt. men på något sätt har vi båda insett att vi vill vara med varandra och ingen har varit redo att låta det gå, så vi har tagit nya tag o kämpat och nu har vi haft det bra ganska länge utan bråk och tjaffs, vilket är väldigt skönt. Man har sina svackor helt enkelt, det gäller bara att kämpa på. Men om den ena inte vill längre, i ditt fall, så kanske man får låta det gå, för bådas skull. Kram!
Kajsa

2013-03-25 @ 19:58:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0