You are the only exception

Du är ett undantag. För mig är du ett stort undantag. Jag måste varit någon annan innan jag lärde känna dig, tog allting förgivet, kollade alltid ner. Hakan var alltid nere vid gruset, kunde känna som en doft av våt asfalt. Tills du kom. Jag rätade upp min rygg, du frågade vem som förstört mig och jag gav dig inget svar. För när hjärtat en gång varit svart av sorg och hat, när man suttit och inte kunnat förlåta sig själv vilken röra man ställt till.  Först då slog det mig, när jag låg där med tårar på kinderna, vad hade egentligen hänt? Först när sen sommar solen kom fram och värmde, kunde jag förstå vad jag hittat. Och om jag någonsin skulle få berätta på riktigt, vad du betyder för mig, hade du bara skrattat och sagt något som får dig att glömma av. Hur ska jag få dig trivas? Där är värd alla risker att ta. Du är ett undantag, mitt undantag.





Kommentarer
Postat av: emma axelsson

uttalar du ditt efternamn

lesander eller lekander ? :D

grym blogg!

2011-08-29 @ 20:28:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0