Veckans tanke : Skitsnack

Ja, då var vi här igen. Nytt ämne, nya rubriker, nya rader och framförallt, en ny veckans tanke!

Idag tänker jag ägna mig åt ämnet Skitsnack.
Detta enligt mig, brutala sätt att få veta otroliga sanningar om sig själv. 
Saker man själv kanske vet inte är sant, som man får en sån där chock av ; vadå? har jag gjort det?

Skitsnack förekommer hos alla, tror jag iallafall. Jag kan inte säga att jag är oskyldig, jag tror vi alla snackar skit. Varför vi gör det är väll nog först och främst avundsjuka, kanske ibland ilska, och framförallt för att man inte har något annat bättre för sig. Men ärligt : hur ointressant kan ens eget liv vara, så att man måste börja snacka om en annans liv istället?

Jag har själv fått den där törnen väldigt många gånger. Kanske är jag annorlunda som person, att någon har fått för sig något, att någon tycker illa om mig , vad det nu en kan vara så har jag fått ta skitsnack om mig själv många gånger. Det kan vara allt ifrån rena lögner, eller invecklade saker folk börjat snacka om som dom inte ens har en aning om hur det egentligen gick till. 
Jag vill bara vara uppmärksam till er extrema skitsnackare; hur mycket skit ni än snackar, så kommer personen i sig alltid stå kvar på samma fötter. Man kan inte välta en människa, men man kan lätt komma åt ömma punkter,ämnen, vener i kroppen, på en människa, då den plötsligt kolapsar i ett litet slag.
Då allting plötsligt inte känns meningsfullt längre. Frågan är om ni vill medverka i en människas kolaps. 

Om man får skitsnack runt om kring sig, knivar i ryggen, you name it. Stå upp. Försök stå upp så länge du kan. Du är starkare än vad du faktiskt tror. Och vem fan vet dina historier och vad du varit med om?
Att du går med ryggen framför dom och dom snackar om dig, betyder ju bara att du är längre fram i livet än vad dom är. Att dom hugger dig i ryggen är bara i brist på vett. Du är smartare. Tänk smartare.
Karma behöver inte vara en lösning på allt, man behöver inte ge tillbaka. Karman kommer komma tillbaka till dem som snackat förr eller senare. Bara DU kan stå upp och ta emot skiten, ruska på huvudet och inse att det bara är du som vet sanningen.

Så stå på er. Speciellt vi som bor i mindre städer, alla känner alla, alla pratar skit om varandra.
Stick together. Vi är starkare !

Kommentarer
Postat av: Ronja P

Du har helt rätt, håller med till 100. Du har en grymt bra blogg och din klädstil är underbar! Kramar.

2012-02-03 @ 17:49:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0