Mina tips för dålig hy.

För tillfället har jag helt okej hy, faktiskt så har jag nästan inga finnar längre. Visst, det är minst alltid en någonstans, och oftast kommer det mer vid bland annat mensveckor m.m .. 
men jag har inte alltid haft bra hy, jag hade väääldigt dåligt hy ett bra år, i ca 2 år. Men nu har jag äntligen fått bort allting. Så tänkte ge er lite tips, jag vet själv hur svårt det är! Men för er som har dålig hy, så läs gärna detta, lovar att det kommer hjälpa er. Jag har genom min tid testat nästan allt, och därför vet jag nu väldigt mycket om hyn och grejer, så här är mina egna tips!

Har man mycket finnar, så har man oftast mycket överflödigt hudfett i ansiktet. Jag började först att tvätta hyn väldigt mycket med olika grejer jag köpte, det ena hjälpte ett tag men sedan inte alls och så höll det på. Så jag tror nästan jag testat de flesta ungdomsprodukter, Neutrogena, Garnier, Loreal, Clinique, you name it!
Nu har jag fastnat för lite olika saker som för mig hjälper väldigt mycket och jag tycker att tillsammans med alla små delar har jag fått fin hy!
Ett tag hade jag så dålig hy att jag inte kunde se mig själv i spegeln, jag sminkade mig i mörkret. Men jag började käka tabletter, Vitamin B5. Som finns att köpa på internet! Detta hjälpte mig otrooligt mycket och fick bort alla de stora mängderna av finnar,plitor med mera. Jag äter fortfarande dessa men i början ska man äta 21 tabletter om dagen (7 gånger på morgonen, 7 på dagen och 7 på kvällen) för att de ska ge effekt efter 1 månad, men nu äter jag knappt 2 eller 3 om dagen ! Men för er som har väldigt svårt att svälja tabletter så finns samma version i flytande form och pulver m.m! Värt att testa om ni verkligen gett upp hoppet som jag gjorde! 
Här är sidan. Med hjälp av detta så fortsatte jag tvätta hyn och få fint utifrån, samtidigt som tabletterna tog bort det överflödiga hudfettet som gör att man får finnar, och gjorde fint innifrån! 
men glöm inte att sminka er så lite så möjligt, det bästa är att gå osminkad men jag vet hur svårt det är, då man vill täcka över allt så mycket som möjligt, men tänk inte på hur folk tycker om din hy, det är ingen som tänker på det. Man tror det men folk bryr sig faktiskt inte så mycket som man tror!

Nu tvättar jag hyn varje dag! och äter några få tabletter. och det funkar för mig. Jag tror också att det är en period man har väldigt dålig hy, när man blir lite äldre mognar huden mer och jag tror det också det är det som hänt mig nu lite, när man kommit ur den värsta pubertetsperioden! 
Men nu tvättar jag såhär : 

1. Få bort allt smink på ögonen med en vanlig sminkborttagning på en tuss, 
sedan få bort allt smink i ansiktet med Nivea - refreshing wash gel. Tvättar 2 gånger med denna för att verkligen få bort ALLT smink.

2. Sedan tvättar jag med en skrubb ifrån Garnier - pure active. 1 gång. 

3. Sedan ibland använder jag ansiktsmask, från tex Formula 10.0.6 , eller lite olika!  Men detta gör jag kanske bara någon gång i veckan. 

4. Om jag inte gör ansiktsmask så går jag direkt på ett bra ansiktsvatten från Garnier - pure active.
det svider väldigt mycket men det hjälper som tusan att få rent!

5. viktigt är att smörja in efter, ÄVEN om man redan har fet hy. och då har jag en ny favorit ansiktskräm ifrån Lumene, som ni ser på bilden. Den är riktigt bra!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0