Tips för er som vill ha långt hår!

Mitt hår växer alltid snabbt som tusan, ungefär som ogräs. Men det gör ingenting för jag vill ju ha långt hår. Så här är mina egna tips och tips jag vet fungerar för att få långt fint hår! :)

1. Använd så lite shampoo som möjligt och ta desto mer balsam när du duschar. Shampoo torkar ut håret och gör det frissigt och dessutom sliter det med alla tvättar. Ta en liten klick och om du inte känner att håret är rent, ta balsam!

2. Gör inpackningar två-tre gånger i veckan. Köp en riktigt bra inpackning med Kreatin i. Kreatin är jättebra för håret och det är ett ämne som man föds med i håret (ni vet ju själva hur mjukt babyhår är!) och när vi får tillbaka Kreatin i håret blir det mjukare och håret blir lite som nytt igen!  :)
Ha i inpackningen i 1 timma, det gör susen för håret. Många har i sin inpackning i 3 minuter men då gör det ingen nytta! Bara hål i din plånbok!  Linda in håret i en handduk och sitt och kolla på tv eller vad som helst, och sedan när du sköjlt ut det, ta balsam efter! Låter konstigt men efter shampoo öppnar sig håret och det är då du ska ta inpackningen så den kan göra nytta och komma in i håret, men sen efter det så är håret fortfarande öppet och då är det många som struntar i balsamet efter (som stänger håret igen med all nytta inpackningen har gjort) och då tjänar man ju ingenting på det! Så först shampoo, sedan inpackning med kreatin 1 timma , sedan BALSAM!

3.
Vi vet alla hur hårtorkar och plattänger och allt i form av värme sliter på håret, så använd detta så sällan du bara kan! Om du plattar håret varje dag och inte vill slita på håret kan man permanenta det platt för ca 3000 kr. Men annars, använd plattång och värmeprodukter så lite som möjligt. Låt håret självtorka!

4. Många med långt hår sätter upp det i en knut/boll. På så sätt skyddar man topparna på håret från slitage, och det växer dessutom mycket snabbare när topparna inte är slitna! Så sätt upp håret! :D

5. Ett hår som går ned till halva ryggen är väldigt gammalt, det är ungefär 4-5 år!
Så var så försiktig du kan med det, gamla saker är sköra!

Kevin Murphys inpackningar är guuuuuuld värda!


Kommentarer
Postat av: Anonym

åh, du är bäst!

Men en fråga, det står på min inpackning att man bara ska ha i det i 1-2 min. Ska jag ha det eller ska jag ha i det i en timma iaf? :)

2012-01-03 @ 16:54:05
Postat av: en läsare ba

hur stor är din säng? :)

2012-01-03 @ 18:17:32
Postat av: Jennifer

Skulle du inte kunna skriva lite om de där kevin murphy inpackningarna? Är det något du använder eller bara något du hört talas om? ;) Vart kan man hitta dom och är dom värda priset? Vad jag vet så kostar dom ju ett par hundralappar.. ;)

2012-01-04 @ 20:47:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0