//Q&A//

Anna om //B-day//:
Hade ni en egen lokalfest igår? Eller vem var det som höll i den? Kram! :)
Svar : Nej det hade vi inte, det var en kille som fyllde år som fixat lokalfesten, Egzon heter han :)

Sofia om //B-day//:
Hej Kajsa! 
Jag undrar en sak som säkert redan har kommit upp i bloggen! Får du festa och dricka alkohol för dina föräldrar? Hur får du komma hem så sent? Märker dom aldrig att du har druckit? Eller hur gör du för att få gå ut sent på kvällarna? Och har dom kommit på dig någon gång, det där med alkohol? hur gick det då? Blev dom sura? 
Förlåt ifall detta blev en lång kommentar, men är väldigt nyfiken! :) grattis i eftersom btw! 
Kram på dig!
Svar: Hallå där! Jag måste bara påpeka med en gång att festa och att dricka alkohol är inte samma sak. Man kan gå på fest och ha lika roligt med som utan alkohol, att gå på fest kan liksom innebära att träffa folk och umgås! Så ja, jag får gå på fester och komma hem i någorlunda tid, oftast får jag vara ute längre när mina föräldrar är ute dom med. Men när jag väl festar så brukar jag väll oftast dra hem vid 12 eller 1 någon gång. Mina föräldrar är mycket medvetna om att på de fester jag är på finns alkohol så jag tror dom vet att jag dricker eller har druckit, men det är ingenting dom gillar så. Men dom vet ju om det och vi pratar ofta om det och är uppriktiga och så, så inga missförstånd sker!
Första gången dom kom på mig var i somras då jag och emilia strulade till det lite och då fick vi rejäla utskällningar av varandras föräldrar och den där kommentaren " vi kan aldrig mer lita på er" , men efter det blev faktiskt allting mycket bättre och man slapp ljuga och grejer eftersom dom visste allting. Efter den insedenten så är jag och mina föräldrar väldigt öppna med vad som händer och jag berättar i princip allting. Så om inte det hänt så hade det varit annorlunda nu! 
Allting kommer alltid fram i slutendan, så det är lika bra att vara ärlig, tänk på det! :) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0