Någon slags "veckans tanke" för dom som orkar.

Besvikelse.

Tänk er den där stora besvikelsen. Den där tilliten man en gång byggt upp för någon. Någonting som inte fanns för personen innan. Den där stora kärleken man hade till personen, när man plötsligt får något surt i ansiktet. Han spottar i ens sår. Det svider som fan. Ett slag i magen, ett till på tinningen. Svart. Ensamt. Kallt. Ändå står man där, tänker, vad fan gick fel? vad fan gick fel?
Man gav allting, gav allting man hade ork att ge, om inte lite till. Kärlek,vänskap,tillit, tröst , skratt, humor över huvud taget. Men största av allt : hjärtat. Hela ens hjärta till en person. En person. Men ändå : så mycket.
Man vet vad som händer, egentligen. Det tar slut, det gör det. Jag gifter mig inte, jag gifter mig inuti, gifter mig, knyter mig fast, att gifta sig, med tanken, förevigt vara hans. Sedan det där sura igen, spottet i såren. Saltet, hatet, aggressionen, slagen mot magen, mot tinningen. Svart. 
Att aldrig kunna hata, aldrig sluta älska, någon stans i oändligheten däremellan. Vad fan finns den för? Gör det en starkare. Den där besvikelsen. Besvikelsen på något som aldrig fanns. Som barnet som aldrig fick vad den önskade den där 24 jävla december. Det där tonårskärleken som aldrig försvann, och nu, den här jävla flickan som dränker sig i tårar åt någon jävla kille som aldrig fanns. Som var en lögn. Som bara var där för ingenting. 

det är okej att gråta, sålänge jag blir starkare av det. för jag lovar dig, någon dag står jag där i ringen och du får slå dina slag igen, men jag tänker fan i mig slå tillbaka den gången.


Kommentarer
Postat av: En tjej

Starka ord..!

2011-07-13 @ 00:19:41
Postat av: Lisa

Hej, jag har ett problem som jag absolut inte vet vad jag ska göra. Jag gjorde nyss slut med min pojkvän och så har jag en annan person som heter Alexander. Han har ställt upp för mig och vi har haft riktigt mysigt tillsammans. Han är en person som verkligen en kille ska vara. Men grejen är den att jag har en annan på mig som jag inte vet hur jag vill göra med. Han heter Christoffer. känner han knappt men han verkar trevlig. Jag vet att Johan gillar mig och jag tror att jag gillar han också men jag vet inte riktigt om jag vågar ta steget och hålla på med en kompis igen. min förra kille var jag bästa vän med innan men det tig slut och nu pratar jag inte ens med han. Vem tycker du jag ska välja?

2011-07-13 @ 13:05:43
Postat av: Anonym

du behöver verkligen en stund för dig själv <3

2011-07-13 @ 15:11:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0