Önske veckans tanke : Vad som betyder mycket för mig

"show me how you do it 
and i promise you 
i promise that i'll run away with you
i'll run away with you"


Några få och ypperligt bra meningar ur min absoluta favorit låt. En låt som gör mig fruktansvärt lycklig vid de första bassträngarnas toner och en låt som har en fruktansvärd stor mening i mitt liv. En låt jag lyssnar på året runt, i vilket väder som helst, i vilket humör som helst, en låt som gör allt. Min favoritlåt.
För det som verkligen betyder mycket för mig är musiken. Jag älskar musik. Jag är inte den enda som näst in till lever på musik. Men jag är iallafall en av dom som gör detta. Finns så jävla mycket bra låtar och artister som kan skriva hjärtskärande låtar som man ligger och skakar och gråter till, likaså som det finns artister som kan skriva sådanna låtar som gör en alldeles splitterglad och lycklig för bara några noter. Likaså som jag själv kan sitta och le åt hur jag spelar gitarr, sjunger. Musik i sig.
Utan musik hade jag aldrig klarat de perioder då jag legat och spottat grus på marken och känt mig så liten man bara kunnat. Jag hade aldrig kunnat stå upp här idag och säga att jag är lycklig. Jag hade verkligen aldrig varit den personen jag är idag. 

Jag älskar att sitta med en kopp te tillsammans med Melissa Horn och Lasse W och känna lugnet en kväll. 
Jag älskar att känna basen i hela hjärtat som jag vet inte vad med Avicii och Swedish Housa Mafia och de andra grabbarna, som skapar musik med datorer och gör himmelska festlåtar. 
Jag älskar att ligga i sängen och gråta åt kärleken tillsammans med Coldplay och Kent. 
Jag älskar att dammsuga och skrika högt och falskt tillsammans med The Offspring och Bullet for my valentine, bara för att jag inte kan sjunga som dom.
Jag älskar att sitta och nynna på toaletten till nyaste Darin pop-låten och låtsas att jag tycker om den.
Jag älskar att lyssna på jazz och Louis Armstrong när han sjunger When you're smiling och spelar trumpet.
Jag älskar allt som har musik att göra, som ni förstår.

Jag har så jävla sjuk och blandad musiksmak, ändrar registret hela tiden. Beroende på vilket humör jag är och så vidare. Men musiken är min bästa vän, som låter mig vara det jag är och stöttar till 100 %. Dessutom finns det så sjukt mycket duktiga låtskrivare som har sånna vackra texter som jag kan sitta och rysa åt. 

Låten jag nämnde i början av detta inlägg, är precis en sådan låt. En som ger mig rysningar, som jag haft som favoritlåt i snart 4 år. Det är alldeles galet länge, för jag kan nästan aldrig sluta sönderspela en låt. Men denna går liksom aldrig. Den är den ypperliga favoriten. Så här har ni den, hoppas ni blir lika förälskade som jag.

Som sagt, musik betyder allting för mig. Allting verkligen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag älskar dina texter!

2011-10-22 @ 11:09:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0