//MAKE- UP//

Hannah : Älskar dina ögonbryn så jävla snygga!! Hur fixar du dom och hur sminkar du dig? Skulle vara så himla tacksam om du svara i ett inlägg, älskar din blogg, och du får den att låta så personlig som jag gillar de! Hoppas du haft en bra dag!
Svar: Tack så mycket! Har fått flera frågor angående hur jag fixar mina ögonbryn men jag har helt ärligt inget bra svar på exakt hur jag gör. Jag har nopprat dom så som ja tyckt känts bra och sedan målat i dom för att dom ska bli lite tydligare. Fyller inte i ögonbrynen utanför utan oftast där det finns hår alltså. Nopprar dom med en pinsett och försöker få till den där "vingen" jag velat ha och efter ett tag sitter den där. Sedan om något hår växt ut som ja inte vill ska vara där så tar ja bort det. Men noppra alltid uppifrån och inte nedifrån för då ser de ut som om du har ögonbryn i pannan ;) och hitta de som passar dig! Alla kan inte ha samma ögonbrynsform. 
Hur jag sminkar mig kan du se nedanför.. 

1. börjar med att tvätta av ansiktet såklart och smörja in det, sedan tar jag den Primern från Lumene som du ser längst till vänster. Den gör huden matt och inte glansig, men om man tar för mkt blir de motsatsen så man behöver bara ta yttepytte för att huden ska bli len och matt! 
 
2. Sedan fortsätter jag med ett solpuder från Loreal som är i två färger men funkar bra att bara stryka över, blir inte liksom randigt som de kan se ut i puderasken. 
3. Sedan på kindbenen tar jag lite av de andra solpudret som är lite mörkare, blåser på borsten för annars blir det väldigt mycket puder och man kan se orange ut, så jag blåser på borsten och stryker lätt vid kinden.
 
4.Oftast har jag någon finne eller någon plita som jag vill täcka över och då gör jag det med Aco's täckstift, OBS, tar detta efter pudret för om man tar det innan blir de som mörkbruna fläckar i ansiktet där man tagit det, av pudret. Så tar efter!
 
5. Sedan borstar ja mina ögonbryn lite så som jag vill ja ska ha dom och målar jag dem som jag vill med H&M's egna ögonbrynspenna Light brown. 

6. Därefter lite mascara från Lumene (en ny ja testar, funkar än så länge!)

De e så jag sminkar mig, oftast med samma saker för dessa produkter funkar bra för mig så byter sällan, mer än mascaran :) Hoppas du är nöjd! 



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!
Har nåra frågor om p-piller för du tar ju det va?
Skulle vara snällt om du ville svara:)
Vad för nåra tar du och gick du upp i vikt av de? Gick du till ungdomsmottagningen och pratade med de? tycker du man ska prata med sina föräldrar innan?
Bra blogg!

2012-09-26 @ 16:41:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0