Tobias & Jag - för er som orkar läsa, det är en bit!

Första gången jag träffade Tobias, var på fallens dagar här ett år. Jag minns inte vilket år det var riktigt men det var kanske 2 år sedan. Vi kände inte varandra sedan innan och mer än ett hej blev det inte. Vi sa bara hej (vi var med en gemensam kompis) . 
Sedan tog det till i somras då vi var på en gemensam fest, vi visste vilka vi var och så men av någon konstig anledning så var festen rätt tråkig så vi satte oss, jag och tobias, utan ens någon form av kontakt sedan innan, och satte oss och spelade "finns i sjön". Så där satt vi, en sommarkväll och kände inte ens varandra, och spelade. 

Sedan tog det en hel sommar och vi snackade aldrig efter festen och hade inte heller någon kontakt. Jag hade inte ens hans nummer. Jag blev tillsammans med ludwig och han höll på med en annan tjej. Så vi blev liksom inte intresserade av varandra bara för den där kvällen. 

Men i juli någon gång efter jag och ludwig bestämde oss för att göra slut, så var jag jävligt trasig och deppig. Tobias hade också blivit "dissad" så han var lika trasig han. Vi träffades genom en gemensam kompis igen och jag vet inte, vi kollade på varandra väldigt mycket och vi kände ju såklart igen varandra. Sedan mot kvällens slut kollade vi på film med ett stort gäng vänner, det var trångt i soffan och Tobias och jag satt bredvid varandra. Då fick han för sig att lägga världens sämsta raggningsreplik ; " det är så jävla trångt" och så la han sin arm runt om mig. Och så satt vi, tätt intill varandra. Jag var jätte nervös, jag ville egentligen ingenting, ville vara ensam. Men jag kunde inte med att se på han på ett annat sätt. 

Men det fortsatte, vi träffades ganska mycket några dagar i rad via Viktor, våran gemensamma kompis. Och ju mer vi träffades desto mer snackade vi och vi märkte nog båda två att " det här kan vara något att ha". Vi myste mycket och han pillade sådär gott i mitt hår och vi blev liksom tajtare och tajtare, jag följde honom hem en gång också och vi pratade hela vägen. 

Sedan skulle jag till husvagnen några dagar och då får jag plötsligt ett sms av honom, fastän jag inte hade hans nummer. och det var skönt, jag hatar när man får kontakt med varandra via sms från början. Men denna gången hade vi ju lärt känna varandra FÖRST och SEN fick vi kontakt via sms. 
Så vi bestämde att vi skulle träffas bara jag och han en dag när jag kom hem ifrån kusten, och så blev det. 
Sedan träffades vi mer och mer och ja, vi fick äntligen smaka på varandras läppar.

När fallens dagar kom , (16 juli) så träffades vi två dagar på fallens dagar. Eftersom vi fallit för varandra var det svårt att hålla avstånd ifrån varandra på fallens dagar. Och någonstans i vimlet vid Oskar Linnros när han spelade, stod Tobias och höll om mig bakifrån. Han lyfte upp mig flera gånger så jag kunde se Oskar som sjöng. Och allt var så jävla bra. 
Det gjorde ont i magen på mig att veta att efter fyrverkerierna vid 12-slaget, så skulle jag åka till kusten och vara borta i tre veckor. Tre veckor, och jag var livrädd för att Tobias och jag bara var någon slags sommarromans. 

När fyrverkerierna började höll vi hårt om varandra, pussades under en himmel full av fina fyrverkerier och jag ville inte släppa taget om honom, och inte han häller. Men såklart, har allting ett slut så vi skiljdes åt. 
Ändå gav varken jag eller han upp hoppet, det här var verkligen någonting, det var äkta. 
Så han kom ut till mig på kusten och såfort jag kom hem någon gång så var jag med honom. Vi klarade oss igenom de där tre veckorna och när jag kom hem och vi träffats så mycket. Så tyckte vi båda att det var kanske rätt att erkänna för varandra att vi hörde ihop och att det skulle bli vi två. Och så blev det!

Nu idag har vi varit tillsammans i fem månader , och det är 6 månader sedan han la armen omkring mig. 
Jag kan knappast vara lyckligare. Jag älskar han mer och mer för var dag som går och jag skulle inte kunna tänka mig en dag utan han vid min sida. Vi har det så himla bra ihop. Allting är som i en film, och jag vill vara med i den här filmen så länge det bara går. 

image description

image description

image description




Kommentarer
Postat av: Louise

Va fina ni är Kajsa! <3

2012-01-10 @ 12:24:56
URL: http://Louiseadolfson.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0