//Q&A//

Hej Kajsa! Din blogg är verkligen superbra! hur många läsare har du?:)
Svar: Hej där! Tack så mycket! Det är lite olika men just nu går det uppåt faktiskt, jätte roligt! Ca 190-200 varje dag. 

_____________________________________________________

Hej Kajsa! Har lite frågor angående ekonomi linjen på måg, har sett att du redan svarat på en fråga om det men jag undrar lite mer specifikt, är det mycket plugg, vilka lärare har du och är dom duktiga på sin sak, hur skiljer sig linjen från det du jobbade med i grundskolan. Och kan du inte lägga upp och visa hur ditt schema ser ut? Kram

Svar: Hej! Just nu har vi inte så mycket plugg men det varierar liksom, ibland kan vi ha många små-läxor, ibland några få inlämningar, lite glosförhör m.m, men om man ska försöka svara på din fråga så kan man säga såhär : det är alltid något som ska göras. 
Jag har 6 st lärare. 
Pierre - företagsekonomi ,
en väldigt flummig lärare men han är bra på sin sak och har bra svar när man frågar något. Dock e han ofta på möten vilket ibland blir inställda lektioner.
Salam - Matematik, är jättebra på matte, lite svårt att förstå ibland vad han säger men om man bara koncentrerar sig på vad han säger så lär man sig saker riktigt bra. 
Magnus - Svenska och engelska , supersnäll lärare , kan dock ha lite svårt med att formulera sig det han vill förmedla typ.. men han är bra ändå. 
Annika - Psykologi , bra lärare på sitt ämne och hjälpsam. 
Gun - Idrott , lite militärisk men jättesnäll och bra lärare! 
Anders - Samhäll & Historia , go lärare och har bra uppgifter och sådant, det händer mkt på hans lektioner och det gör att dom inte blir tråkiga.

Alltså jag älskade mina lärare på paradisskolan, dom var verkligen bäst och hade önskat att jag hade dom nu med. Men de lärarna vi har nu är också jättebra på sitt sätt. Dom tar en som en vuxen människa och inte som det där lilla barnet längre, man har alltid eget ansvar och det säger dom ofta, vilket jag tycker är bra. Dessutom så tycker jag det känns bra att ha en bra lärare i de nya ämnena vi har nu som tex Psykologi och Företagsekonomi, det är viktigt. Alla har liksom verkligen sin egna personlighet vilket jag gillar, de är som kompisar liksom. :) 

Har nog det bästa schemat som finns! Sovmorgon varannan dag till kl.10 , slutar endast 4 en dag i veckan, annars hyffsat tidigt. Ja.. ni ser själva. 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken var din favoritlärare på paradisskolan och varför?:)

2012-11-30 @ 23:27:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0