I dont know why its called heartbreak, because it feels like every other part of my body is brooken too.

För snart två år sedan var ja en så ihopskrumpen och obetydelse sak. En sak folk bara var med, för att rädda sig själva. Jag visste det, jag visste det hela tiden att mitt hjärta skulle bli trampat på. Jag brydde mig inte så mycket, var mest glad för att ha någon, även om det var på gott och ont. För hur förälskad och förblindad man än är, hur blåa ögon man än har och hur tårfyllda de kan bli ibland, så räddar man alltid sig själv på något vis. Och min rädding var den där killen. Den där killen som på något sätt alltid sa fel saker, alltid sårade en på alla sätt och vis, den där killen vars hjärta kunde jämföras med en kall och askgrå sten. Den där killen som stampade på alla i hans väg utan någon fruktan av att en dag förlora alla. Hur många gånger någon än sa att "det är dags nu, säg farväl" så hittade jag alltid något att stanna kvar hos. Om det var de där kalla och sträva kyssarna, eller sveken och viljan att aldrig ge upp,  det visste jag inte. Så kom den dag som jag nästan väntat på. Den dagen då han befriade mig som sin räddare, så jag kunde växa lite till i mig själv, bli lite känslosammare, bli lite mer ledsen och gjorde att jag idag kan skilja på kärlek och ovishet. Den dagen gjorde mig så mycket starkare, och den dagen formade min kärlek som jag idag kan ge. Jag vet var det gör ont i en kropp, vet var nålarna kan sätta sig, vad och vilket man inte säger och hur man beter sig för att få en person att älska en tillbaka. Jag är så glad att jag fick en total käftsmäll av den här killen, så jag ramlade och slog huvudet bakåt. Hur många sömnlösa nätter och tårar jag än brände på den här killen.
För just i den smällen, insåg jag att min kärlek förtjänar den bästa.För är det inte det kärlek går ut på? Att känna värme och välbehag och kunna ge kärlek och få tillbaka kärlek. Inte det där egoistiska, sårande attityden. Utan att faktiskt veta att någon älskar en. Det vet jag idag, men hade jag aldrig fått den där smällen och det där ultimatumet, så hade jag nog aldrig ens vetat vad kärlek är för något, och det mina vänner, det vet jag nu är det sorgligaste man inte kan veta. 
 
Tumblr_maagp4jruh1qdameqo1_500_large


Kommentarer
Postat av: ebba

du skriver så förbaskat fint kajsa!

Svar: tack sååå mycket!
Kajsa

2012-10-02 @ 21:42:20
Postat av: hjohansson

Är det din första kärlek du skriver om?:)

Svar: Nej!:)
Kajsa

2012-10-02 @ 21:55:04
Postat av: Rebecca

Du skriver sjukt bra !

Svar: tack så hjärtligt mycket! värmer!
Kajsa

2012-10-02 @ 23:05:58
URL: http://aboutrebeccaa.blogg.se
Postat av: Louise

Har en liten fråga, det är så att jag snackar med en kille nu och har gjort det ett bra tag, men problemet är att hans lillasyster går i min paralellklass.. Jag vet inte vad jag ska göraaa. Han är världens snällaste kille och jag vill inte sluta prata med honom för det och samtidigt vet jag inte om jag ska säga något till hans syster? Hjääälp meeej!
Och förresten, din blogg är såååå grym!!

Svar: Det beror nog på hur bra du känner hans lillasyster? Ifall ni inte har någon nära relation spelar det nog ingen större roll och speciellt inte om ni gillar varandra! Du kan ju prata med lillasystern och fråga hur hon tycker om det lite, om hon tycker det är något hon skulle störa sig på. Så får du se utifrån det. Men annars säger ja bara ; kör bara !
Det spelar ingen roll.
Tack så mycket! hoppas jag var till någon hjälp!
Kajsa

2012-10-03 @ 15:22:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0