Älskade 90-talsmusik

Hahah sitter här och garvar åt vilken jävla musiksmak man hade när man var liten, 
är det bara jag eller lyssnade ni också på dessa sköningar? 
Vissa som sjunger låter ju fan som små bebisar, och ändå tyckte man att det var så jävla coolt och ville alltid vara som dom. Sjöng högt med freestylen som man hade i handen och bytte skiva en efter en, och försöka rappa med i " FREESTYLER" och lekte hur cool som helst. Kommer ihåg hur många av mina tjejkompisar när jag var liten som sa att de var dom som skrivit vissa låtar, och självklart gick man på allting? 
Kommer ihåg också hur jag och syrran dansade till Aqua på hennes heltäckningsmatta i hennes rum. 
Daddy Dj var nog den sjukaste låten på dansgolvet ett tag. Helt galet hur sån musik ens kan gått igenom och slagit topplistor! Man undrar ju lite hur vi tänkte på 90'talet.
" my boyfriend loves me, he loves me very much. My boyfriend, he's special, we always keep in touch" alltså kolla på vilka simpla texter det är, ändå dyyyyrkade man dessa låtar, eller hur? Herregud.. 
Och ketshup sången, hur många av oss kan fortfarande den dansen och gör den fortfarande på någon fest lite då och då som ett skämt. Skrattar alltid lika mycket åt den. Man sjöng alltid med när man var liten på något låtsas språk och inte fan var det spanska som dom sjöng egentligen i låten, utan man bara hängde med så gott man kunde och hittade på orden eftersom de var för svåra och gick för fort att sjunga. 

Alla goa tvprogram, tror de inte finns något tvprogram för barn idag som slår de vi hade på 90 talet! 
Teletubbies, bananer i pyamas, u name it! Och bamse, älskade lilla bamse, det var det enda jag läste. 

Men är det någon låt jag fortfarande kan sitta och digga lite till så är det denna klassikern, Hanson, alla gillade Hanson, så var det bara. Och jag gör det fortfarande, detta är fan musik! Skulle bli glatt överaskad om någon gjorde en liknande låt nu på 2000-talet. Är ändå jävligt glad att jag växt upp på 90-talet och varit sådär cool med glitter i håret, blinkande skor, utsvängda jeans och jeansjackor, en sån där tjej som alltid ville ha stjärnor i grönt i håret hos frissören, dyrkade Bubbles och Aqua och lekte småstjärnorna och melodifestivalen på gungorna och lekplatser runt om, fan vilken uppväxt! 




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0