Summer of 69

Sitter och grejar lite med ett Cv som ska in för sommarjobb, vilket får mig tänka på sommaren som ändå kommer ganska snart. Och guud vad härligt det ska bli. Dock hade jag alldeles för höga förväntningar om sommaren förra året, och sommaren förra året var skit. Jag sommarjobbade på de finaste och varmaste dagarna, resten av sommaren regnade bort. Visst, några dagar var underbara men en hel del gick bort av det fula vädret. Hoppas på en mycket bättre sommar detta året helt enkelt! Men detta året tänker jag inte planera för mycket, inte hoppas för mycket utan bara ta den som det kommer. Det känns lite bättre. 

Tumblr_mhe5ghfd931rp1ahzo1_500_large

Tumblr_mgs3ji1xsa1qfauexo1_500_large

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur tycker du att man ska skriva ett cv? Kan du inte gör ett inlägg om det? :)

Svar: Orkar inte göra ett inlägg om det eftersom jag inte är någon expert! Men skriv om dig själv, typ "hej jag heter blablabla och går på den här skolan. jag bor med min familj i blablabla och sånt, skriv om din fritid , vart du praktiserat, sommarjobbat tidigare, jobbat tidigare m.m och skriv just varför du vill jobba dit du sökt och sådant. Visa dom vem du är och vad du kan gå för :) Låt inte för slapp liksom, visa att du kan saker och att du vill och är redo för att jobba!
Kajsa

2013-01-29 @ 20:09:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0